SEO EğitimiSEO HizmetiYerel SEO

Nasıl SEO Uzmanı Olunur : SEO Uzmanı Kılavuzu

Nasıl SEO Uzmanı Olunur sorusuna eksiksiz bir kılavuz ile cevap bulalım

Dijital pazarlama endüstrisi, daha fazla işletmeler potansiyel çevrimiçi müşteri denizine satış yapmak için dijital pazara girdikçe büyümeye devam ediyor. Ancak herhangi bir işletmenin başarılı olabilmesi için, hızlı bir Google aramasında (veya Bing, Yahoo, Yandex vb.) kolayca bulunabilmeleri gerekir. Şu anda 1 milyardan fazla web sitesi var ve bunların her birinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) dikkat çekmesi gerekiyor.

Çevrimiçi deneyimlerin yüzde 68’i bir arama motoruyla başlar ve doğal olarak markanızın da bu deneyimin bir parçası olmasını istersiniz. İster projeni için yeni bir web sitesini baştan başlattınız, isterse arama motorlarında deneyimlerinizle profesyonel olmak için iyi kurgulanmış bir web sitesine sahip olun, SEO temel bir beceridir. SEO’yu bir hizmet olarak sunan sayısız ajansın olması şaşırtıcı değil.

SEO Nedir

SEO (Search Engine Optimization) veya arama motoru optimizasyonu tam olarak; anahtar kelime sıralamalarını iyileştirmek ve arama motoru sonuç sayfalarından (SERP’ler) gelen organik trafiği artırmak amacıyla web sitenizi optimize etmektir.

Hadi gelin bir saniyeliğine 1. sırayı unutun. Önemsediğiniz bir terim için Google’da ilk sayfada yer almayı unutalım. (“Kadın Stiletto Ayakkabı” anahtar kelimeniz olsun), SEO’nun temellerinde uzmanlaşmanız ayrıca web sitenizde ve Kadın Stiletto Ayakkabı için optimize edilmesi istenen açılış sayfalarında değişiklikler yapmanız ve Kadın Stiletto Ayakkabı ile alakalo anahtar kelimeleri de bir anlığına unutun. İşte asıl mesele sadece bir anahtar kelime değil, bir web site değil yada bir stiletto ayakkabı değildir.

SEO, sizinle alakalı aramalar için web sitenizin çevrimiçi görünürlüğünü arttıran pazarlamanın temel bir parçasıdır. Web siteniz, olması gerektiğini düşündüğünüz anahtar kelimeler ve kelime öbekleri için SERP’lerde görünmüyorsa, ya bir şeyi doğru yapmıyorsunuz ya da yapacak daha çok işiniz var.

Google aramalarında sıralamalarda bulunmamanızın birkaç nedeni şunları içerir:

  • Rakipleriniz daha iyi içeriğe sahip
  • Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmıyorsunuz
  • Kötü bağlantı kurma stratejileri kullanıyorsunuz
  • Web sayfanızın yüklenme süreleri yavaş
  • Web siteniz zayıf bir kullanıcı deneyimine sahip

Arama Motorlarının Nasıl Çalıştığını Anlamak

Web sayfalarınızın arama motorları için optimize edilmesini sağlamanın temeli, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamaktan geçer. Şunu bilmekte fayda var. Arama motorları, insanların aradığı terimlerle en alakalı web sayfalarını listeleyerek kullanıcılara hitap eder.

Arama motorlarının belirli bir web sitesiyle alaka düzeyini analiz etmek ve belirlemek için kullandığı birden çok faktör vardır. Google bunları sık sık açıklamaz, ancak pazarlamacılar tarafından yaygın olarak bilinen ve kullanılan pek çok şey vardır. Bir SEO uzmanı arama motorlarında en üst sıraları etkileyen faktörlerin farkında olmalıdır ve

Bana göre 2022’deki en iyi SEO sıralama faktörleri şunlardır:

  • Alan adının yaşı, URL ve Otorite
  • Bağlantılar (Backlink İnşaası)
  • Mobil uyumluluk
  • Optimize edilmiş içerik
  • Sayfa hızı (mobil sayfa hızı dahil)
  • Gerçek iş bilgileri
  • Güvenli ve erişilebilir bir web sitesi
  • Sosyal Linkler (Sosyal medyanın aktif kullanımı)
  • Teknik SEO
  • Kullanıcı deneyimi (Google RankBrain)

Web siteleri, öncelikle arama motorlarının sıralama faktörlerini ve en iyi pratiklerini ne kadar iyi bir şekilde entegre edilmelerine göre sıralanır. Bunu en iyi yapan web sayfaları, yapmayanları geride bırakacaktır. Arama motorları bir web sitesini sıralarken genellikle üç adımı takip eder:

1. Tarama (Crawling)

Google tamamen otomatiktir ve web sitenizde gezinmek ve sayfalarını dizinlerine eklemek için web tarayıcılarını kullanır. Robotlar daha sonra bu sayfa adreslerini (ör. URL’ler) depolar. Sayfalar farklı yöntemlerle bulunabilir, ancak asıl yöntem başka bir yerde bulunan (diğer web siteleri gibi) sayfalardaki bağlantıları takip etmektir.

2. İndeksleme

Google sayfalarınızı bulduğunda, her sayfanın ne hakkında olduğunu analiz etmeye çalışır. İçeriğe, resimlere ve videolara bakar ve bunların tümü motorun büyük bir veri tabanı olan dizininde depolanır.

3. Arama Sonuçlarını Sunma

Birisi Google’da arama yaptığında, motor en kaliteli sonuçları belirleyecektir. Bu sonuçlar, kullanıcının konumu, dili, cihazı ve önceki sorguları dahil olmak üzere birçok faktöre sahiptir. Sonuçlar genellikle araştırmacıya göre kişiselleştirilir. Örnek olarak, “Kadın Stiletto Ayakkabı” araması, Avusturya’daki bir kullanıcıya Türkiye’dekinden farklı sonuçlar getirir.

SEO’nun Faydaları Nelerdir?

SEO, günümüzün dijital pazarlama dünyasında oldukça popüler hale geldi. Sayısız işletme, güçlü bir çevrimiçi varlığını sürdürmek, web sitelerine yeni ziyaretçiler getirmek ve potansiyel müşteriler oluşturmak için buna güveniyor.

HubSpot’un Pazarlama Durumu Raporunda , pazarlamacıların yaklaşık yüzde 64’ünün aktif olarak arama motoru optimizasyonuna zaman ayırdığı ortaya çıktı. Rakiplerinizi düşünürseniz, yarısından fazlası SEO’ya zaman ayırarak ve muhtemelen sizi geride bırakarak işlerini güçlendiriyor. Rakiplerinizi daima gözlemlemeye çalışın.

SEO’nun işletmelere fayda sağladığı çeşitli yollar vardır ve birazda bunlardan bahsedelim :

SEO’nun Büyük Yatırım Getirisi Var

Bir firma için, organik aramadan gelen potansiyel müşteriler, ücretli arama, sosyal ve basılı reklamcılık tarafından oluşturulan potansiyel müşterilere kıyasla genellikle daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir. Siz reklamlara gerçek paralar harcarken, SEO daha çok zamanınızı harcamakla ilgilidir.

SEO Dijital Görünürlüğü Artırır

İnsanlar, farklı şekillerde ve farklı anahtar kelime kombinasyonlarıyla organik aramalar gerçekleştirir. Web siteniz, çeşitli anahtar kelime permütasyonları (Stiletto ayakkabı, siyah stiletto kadın ayakkabı, uygun fiyatlı stiletto ayakkabı) için arama sonuçlarında görünüyorsa, güçlü bir görünürlüğe sahip olma şansınız yüksektir.

SEO Markanıza Güvenilirlik Kazandırır

Sıralamalarınız genellikle güvenilirliğinizle eş değerdir. Harika bir arama varlığına sahip olmayan bir işletmeye inanır mıydınız? İşe bu soruyu kendinize sormakla başlayabilirsiniz.

SEO, Müşterilerin Zihnini Anlamayı Sağlar

Analiz araçları (Google Analytics gibi) SEO’nun önemli bir yönüdür. Analytics, müşteri arama eğilimlerini, sayfa tercihlerini, arama ortamlarını ve hatta konumlarını deşifre edebilir. Web sitenizi onlar için optimize edebilmek için müşterilerinizin zihnine dalın.

SEO Uzmanı Olmanın Faydaları

SEO, verileri, analitiği, içerik pazarlamasını ve teknik yeterliliği birleştiren belki de en zorlu ve ödüllendirici pazarlama disiplinidir. SEO’da uzmanlaşmak ve bunlardan yararlanmak, pazarlama çabalarınızın potansiyelini ortaya çıkaracaktır.

SEO Uzmanlarına Olan Talep

Firmalar rakiplerine ayak uydurmak ve bir adım ötesine geçebilmek için arama motoru optimizasyonuna ihtiyaç duyduğundan dolayı, SEO uzmanları yüksek talep görüyor. Pazarlama ekiplerinin kaliteli web trafiği toplamasına, başarılı dijital kampanyalar oluşturmasına ve şirkete yeni potansiyel müşteri getirmesine yardımcı olmak için SEO uzmanları işe alınır.

Bu günlerde, ortalama bir web sitesine gelen trafiğin neredeyse yarısından fazlasının bir SEO uzmanının sorumluluğundan geliyor olması bekleniyor. SERP’lerde ilk beş pozisyonu korumayı başaran sitelerin tıklamaların tahmini yüzde 68’ini aldığı düşünüldüğünde, yüksek bir sıralama elde etmenin işletmenizin büyümesi ve geliri üzerinde muazzam bir etkisi olabilir.

İster şu anda bir SEO uzmanı olun, ister bu alanda çalışıyor olun, bir SEO işi heyecan ve büyüme için muazzam bir potansiyel vaat ediyor. İçerik pazarlama, iş danışmanlığı ve veri analitiği dahil olmak üzere SEO deneyimiyle gidebileceğiniz başka yollar da var.

Bir SEO Uzmanının İş Sorumlulukları

Bir SEO stratejisi birçok farklı bileşenden oluşur. Tipik bir SEO işindeki günleriniz çok çeşitli olacak ayrıca sorumluluklarınız muhtemelen aşağıdakileri içerisinde barındıracaktır:

Optimizasyon

Optimizasyon bir SEO uzmanının en önemli sorumluluğu olacaktır. Buna hem sayfa içi hem de sayfa dışı arama motoru optimizasyonu dahildir; birincil türleri şunlardır:

Sayfa İçi SEO

  • İçerik oluşturma ve optimizasyon
  • Dönüşüm optimizasyonu
  • Başlık etiketleri, meta açıklama etiketleri
  • Resimler ve Alt metni
  • Anahtar kelime araştırma ve planlama
  • URL yapısı
  • Kullanıcı deneyimi

Sayfa Dışı SEO

  • Varlık oluşturma (infografikler, videolar, vb.)
  • Bloglarda varlık gösterme
  • Sosyal medyadan web sitenize gelen trafiği artırma ( Sosyal Medya Uzmanı olmakta bu işin içinde yer alır. )
  • Bağlantı kurma
  • Basın yayınları

Mobil Optimizasyon

Aramaların artan bir kısmı mobil cihazlarda gerçekleştiğinden Google, dizininin mobil kullanıcılar için iyi çalışmasını istiyor. Bir mobil cihazdaki kullanıcı deneyimi, mobil SEO’nuzu da etkileyecektir. Google artık web sitelerini mobil merkezli bir yaklaşımla tarıyor, bu nedenle içeriğinizin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmanız siteniz için bir zorunluluk halini aldı.

Anahtar Kelime Araştırması

Bir SEO uzmanı olarak, dönüşüm için mümkün olan en iyi anahtar kelimeleri hedeflemek amacıyla alaka düzeyini ve rekabet gücünü belirlemek için anahtar kelime araştırması yapacaksınız.

Analitik

Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını nasıl ölçersiniz? Analizin devreye girdiği yer burasıdır ve web sayfalarınızın ve odak anahtar kelimelerinizin nasıl performans gösterdiğini görmek için verileri düzenli olarak izleyip analiz edeceksiniz.

Bağlantı Kurma

Başka bir web sitesi sizinkine bağlantı verdiğinde, buna geri bağlantı (referans) veya gelen bağlantı denir ve en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Bu tür bir bağlantıyı başka bir web sitesinden güvenoyu olarak düşünün. Sorumluluklarınızdan biri, diğer web sitelerinin ödeme yapmadan sizin sitenize bağlantı vermesini sağlamak için fırsatlar arayarak “bağlantılar oluşturmak” olacaktır.

Sektöre ayak uydurmak

SEO uzmanı olmanın ilk adımı, köklü profesyoneller tarafından yazılan makaleleri okumak ve sektördeki değişikliklerden haberdar olmak için en son arama motorları, dijital pazarlama haberlerini takip etmektir. Stratejilerinizi takip etmek ve geliştirmek sürekli bir sorumluluktur.

Diğer Pazarlama Ekipleriyle Çalışmak

Tüm bu sorumlulukları yerine getirirken, kurumsal bir ortamda tipik bir SEO uzmanı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere stratejileri uyumlu hale getirmek için diğer pazarlama ekipleriyle birlikte çalışarak zaman harcayacaktır:

  • İçerik pazarlama
  • ücretli arama pazarlaması
  • halkla ilişkiler
  • Sosyal medya uzmanı pazarlamacılığı
  • Web geliştirme

SEO Uzmanı Olmanın Adımları

Günümüzün modern dünyasında sayısız beceriyi kendi başınıza öğrenebilirsiniz; ve bunların çoğu, Udemy gibi sitelerle yapılandırılmış ve kapsamlı bir şekilde çevrimiçi olarak yapılabilir. SEO uzmanı olmayı amaçlayan sektörde yeniyseniz takip etmeniz gereken yedi adım:

  • Arama motorlarının nasıl çalıştığına dair temel bilgileri öğrenin
  • SEO stratejilerini ve kavramlarını anlamaya çalışın
  • SEO eğitimine katılın
  • Sektördeki trendleri ve haberleri takip edin
  • SEO araçlarına aşina olun
  • Web sitenizde veya blogunuzda SEO taktiklerini deneyin
  • İşverenlere çabalarınızı ve sonuçlarınızı gösterin yani Raporlama yeteneğinizi geliştirin

SEO Uzmanı Olmak İçin Şimdi Eğitime Başlayın

360 Reklam ve MehmetKoc.net.tr olarak, kariyerinizi yeni zirvelere taşımanıza yardımcı olmaktan heyecan duyuyorum! SEO işleri talep görüyor ve dünyanın herhangi bir yerinden kullanılabilir stratejilerle kullanılabilir. Eğitime katılırsanız şayet sizlerin de öğreneceği gibi, SEO endüstrisi gelişmeye devam ediyor, bu nedenle haber güncellemeleri ve devam eden eğitim için düzenli olarak kendinizi geliştirin.

Gelişmiş Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Eğitim Kursum , sizi web sitenizin en kritik pazarlama kanalında sürekli büyüme sağlayan tam donanımlı bir SEO uzmanına dönüştürecektir. Anahtar kelime araştırması, teknik SEO, bağlantı kurma, analitik ve bunların etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak için nasıl ilişkili olduğu dahil olmak üzere SEO’nun birçok yönüne hakim olacaksınız. Projelerde ve stratejilerinizde uygulamalı deneyimle en son araçları, teknikleri ve kavramları öğrenin.

Temel Seo Uzmanı Olma Eğitimi özellikleri şunları içerir:

  • 10’dan fazla gerçek proje, endüstri tabanlı projeyi görmek
  • Anahtar Kelime Trendleri ve Search Console gibi Google’ın popüler araçlarını öğrenmek
  • Gelişmiş web analitiği hakkında ayrıntılı bilgi elde etme
  • Bir web sitesi planlama ve pazarlama konusunda 360 derecelik bir anlayışa sahip olmak

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Mehmet KOÇ Size en son haberler ve güncellemeler için bildirimler göstermek istiyoruz.
Dismiss
Allow Notifications