Google Tag Manager Nedir
İçindekiler
Google Tag Manager Nedir?
Google Tag Manager, Google tarafından geliştirilen, web siteleri için etiket ve bağlantı yönetimi aracıdır. Aynı zamanda bu etiketlerin web sayfasının performansını ölçmek için veri toplamayı da sağlar. Sitenizdeki etiketleri, bağlantıları ve diğer ölçüm elemanlarını yönetmek için kullanılan gerçek zamanlı arayüzü, Google Tag Manager sunmaktadır.
Google Tag Manager Özellikleri
- Google tarafından sağlanan ücretsiz ve kullanımı kolay arabirimi
- Sayfadaki etiketleri ve bağlantıları gerçek zamanlı olarak izleme ve yönetme
- Rehberli kurulum seçeneği için kullanılabilir
- Google Analytics, reklam ajansı ve CRM uygulamalarını destekler
- Kullanıcı davranışını analiz için JavaScript ve HTML etiketleri toplar.
Google Tag Manager Avantajları
- Hızlı ve kolay kurulum
- Sayfa yükleme hızlarının artması
- Güvenlik özellikleri
- Performans enstrümanı olarak kullanılabilir
- Tüm etiketler için tek bir platformda yönetim
Google Tag Manager, kullanıcıların gelişmiş veri toplama araçlarını ve kodlarını etkili bir şekilde yönetebilmeleri için yardımcı olma amacını taşımaktadır. Google Tag Manager, çeşitli web sitesi ölçüm araçlarını içeren JavaScript ve HTML etiketlerini kolayca kurulum, güncelleme ve yönetme özelliği sunmaktadır.
What is the purpose of Google Tag Manager?
Google Tag Manager is a free tag management system developed by Google that allows website owners to quickly and easily add and manage tags (small snippets of code) on their websites without having to manually update the code on their websites. This can help to save time and effort when monitoring and tracking website performance. Tag Manager can also help to streamline an organization’s digital marketing strategies by allowing for measurement, deployment, optimization, and automation of marketing tags.
What is the difference between Google Tag Manager and Google Analytics?
Google Tag Manager is a tool that helps people manage tags, snippets of code, on their websites and mobile apps. It enables the user to update tags, create new tags, and debug existing tags from one central place.
Google Analytics is a web analytics tool that provides detailed information about website visitors. It tracks activity such as page visits, session duration, and user behavior. Google Analytics provides comprehensive insights about the performance of a website and also helps with optimization and testing.
“What is the purpose of Google Tag Manager?”
The purpose of Google Tag Manager is to enable webmasters and marketers to easily manage tags on their websites and applications, such as JavaScript tags and HTML tags. This simplifies the process of tracking site activities, such as clicks, page views and downloads, and enhances digital marketing initiatives. With Google Tag Manager’s easy-to-use interface, webmasters can create, test and modify tags using dynamic HTML and JavaScript, then deploy them across websites and mobile apps for precision tracking.