Dijital İçerik Ajansı

Persona Nedir


İçindekiler

Persona Nedir?

Persona, müşterilere ve tüketicilere hitap edecek olan, geliştirme için özellikle oluşturulmuş karakterlerdir. Bu, kişiler – özel ya da genel olsun – hakkında kavrama yardımcı olmak için geliştirmicilere ve şirketlere fikir sağlayacak olan kılavuzlar oluşturmak için kullanılır.

Personanın Faydaları

Persona, endüstrilerdeki müşterilere ve tüketicilere doğru kılavuzlar sağlamak için kullanılan bir araçtır. Bunların en büyük faydası;

  • Geliştiricilere kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgi sağlaması. Müşteri ve tüketicilerin isteklerini anlamak için, detaylı müşteri ve tüketici istatistiklerine bakmak gerekir.
  • Yalnızca doğru parçalar için bütçe ayırmak. İşletme ve ekip, yeni ve mevcut müşterilere karşı ne yapması gerektiğine karar vermek için, hangi parçalar için bütçe ayıracağını yakından gözlemler. Personanın yardımıyla, bu daha kolay bir süreç haline gelmiştir.
  • Müşteri ve tüketici deneyiminizi zenginleştirmek. Müşteri ve tüketici deneyimine odaklanmak, kurumların rekabetçi olmasının önemli bir parçasıdır. Personanın yardımıyla, müşterilerinizle aranızdaki bağı güçlendirmek ve en üst düzeyde hizmet sunmak da daha kolay hale gelmiştir.

Persona Oluşturmak

Persona yaratmak, sadece işletmelerin ve ekiplerin müşterilere ve tüketicilere karşı yaklaşımlarının doğruluğunu garanti etmek için değil, aynı zamanda, kapsamlı bir müşteri ve tüketici analizi uygulamak için de yardımcı olmaktır. Müşteri ve tüketici profilleri oluşturmak için, aşağıdaki adımları izlenebilir:

  • Müşteri ve tüketici hedefini belirleyin. Müşteri ve tüketici hedefi belirlenmeden, persona azami düzeyde etkili olmayacaktır.
  • Mevcut müşterileri anlayın. Mevcut müşterinizin, deneyimlerinin ve beklentilerinin her biri hakkında bilgi toplayın.
  • Gelecek ve hedef odaklı müşteri profilini uygulayın. Gelecekte neler olacağına odaklanarak, müşteri profilini oluşturma sürecini hızlandırın.
  • Geçerli bilgiler içeren profil belirleyin. Müşteri profili, yaş, konum vs. gibi mevcut bilgilere dayandırılarak tanımlanmalıdır.

Sonuç

Persona, müşteri ve tüketici profillerinizi oluşturmak ve işletme hedeflerinizi gerçekleştirmek için kullanılabilecek etkili bir araçtır. Bu, kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinmek için etkili ve yenilikçi bir araç olarak görülebilir. Müşterilere ve tüketicilere doğru yaklaşımlar geliştirmeye destek vererek, değerli bir kaynaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu